miércoles, 30 de octubre de 2013

CONCLUSIONS SOBRE LES EXPOSICIONS - MÓDUL 1 


Pel que fa a la valoració de les exposicions que els diferents alumnes hem realitzat sobre l'acció formativa d'exposar un contingut de la graella de programació personal, considerem alguns aspectes a destacar. Podríem trobar diverses característiques, i segur que totes contribueixen al bon desenvolupament formatiu que es genera en l'entorn de l'aula. Per als integrants d'aquest grup de comentari, són les següents :

- En general a l'hora de fer la sessió formativa, aquesta s'ha exposat sense tenir en compte l'alumnat receptor. És bàsica l'adaptació del material , fins a un nivell comprensible per l'audiència.

- Creiem que l'entusiasme és un dels factors claus en la motivació, que ha de ser palpable en el docent. Algunes exposicions han fet ús d'aquest fet, i la matèria explicada ha tingut un complement molt addient que l'ha reforçat.

- Cal que aprenguem a fer un bon ús de les crítiques que puguin emetre la resta de companys, ja que són realitzades des d'un punt de vista constructiu, que no cal confondre amb altres tipus de valoracions.

- És fonamental a l'hora d'exposar o de parlar davant una audiència tenir un esquema mental dels conceptes que s'explicaran. Aquest esquema tambè ha de ser gràfic o visual. Amb això evitem una certa verborrea i disparitat en els continguts. Fem de la explicació un procés de coneixement amb un fil conductor.

- A la vegada que parlem i ens dirigim a un alumnat que ens escolta, és una bona eina comptar sempre amb una alternativa. Un pla B (com pot ser el fet de recòrrer a l'ús dels exemples), que ens ajudi a reorientar o reconduir l'activitat quan aquesta no es comprén o es dispersa.

- Hem de partir de la base de que el grau de coneixement que tenim sobre una matèria no és el fet evaluable o la conclusió que extraurà l'alumne que ens escolta. La senzillesa en el material ha de ser evident. I això no vol dir, en cap cas, que impliqui perdre el rigor científic que se li suposa.

- La naturalitat del docent genera confiança en l'alumnat. Una confiança de tipus pedagògica, que pot ajudar a suscitar l'interés per allò que s'està explicant. I que és evident quan l'alumne que ens escolta com a docents busca i amplia aspectes de la matèria que hem estat impartint.

Informació publicada per : Cristina, Blanca i Toni.

No hay comentarios: